zondag 8 september 2013

Mijn eerste boekentas

Ik kan het nauwelijks geloven, maar mijn kleine meid is deze week voor het eerst naar school geweest !

Een heel spannend periode, waar we nog wel even aan moeten wennen.

Ik heb even getwijfeld om een rugzak / boekentas voor haar te kopen, maar ben uiteindelijk ruim optijd aan een eigen exemplaar begonnen.
Nog voor de zomervakantie begon, was de rugzak al af. Fiene was zo fier!

Jammer genoeg verprutste ik hem... net op de vooravond van de eerste schooldag... door er een instrijklabel met haar naam in de strijken en de rits te laten smelten. Ik heb tot in de vroege uurtjes bezig geweest om nog een nieuw exemplaar te maken, maar ze is de eerste schooldag toch met haar mama-gemaakt boekentasje naar school kunnen gaan.






                                     Het tweede exemplaar:






Ik gebruikte voor beide rugzakken het patroon van juffertje uil en deed hier en daar wat aanpassingen.

De rugzak is een ideaal peuterformaat. Om hem nog makkelijker open en dicht te doen, hing ik er een knuffeltje aan. Ze zal alvast geen moeite hebben om haar rugzakje te herkennen tussen dat van haar klasgenootjes.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten